Jókaiho divadlo v Komárne na réžiu inscenácie Woyzeck prizvalo maďarského režiséra Attilu Béresa. Ten známu hru prepojil s veršami maďarského básnika kresťanského existencializmu Jánosa Pilinszkého a pochmúrny Büchnerov text tak obohatil o sebareflexívne nuansy hlavnej postavy. Woyzecka, v podaní hosťujúceho Petra Oszlíka, vidíme ako vysileného, unaveného človeka potácajúceho sa životom, ktorého smer a kvalitu určuje najmä vonkajšie prostredie. V šialenom vojenskom systéme je Woyzeck iba figúrkou, obeťou, ale aj objektom rôznych pseudo-vedeckých experimentov. Režisér tak odhaľuje nebezpečnú zhubnosť (diktátorskej) moci a jej následky na „obyčajného“ človeka. Inscenácia vznikla v spolupráci s Vysokou školou múzických umení a veľký priestor v nej – právom – dostali aj študentky a študenti herectva.
dramaturgia: Barbara Ari-Nagy
scéna a kostýmy: Alíz Kovács
Attila Béres vyštudoval v Rumunsku najprv matematiku, neskôr herectvo. V roku 1999 sa presťahoval do Budapešti , kde absolvoval štúdium réžie. Najprv pôsobil ako režisér v maďarskom meste Eger, potom v Národnom divadle v Budapešti a bol tiež hlavným režisérom budapeštianskeho operetného divadla. Od roku 2015 je riaditeľom Národného divadla v Miškovci.
dramaturgia: Barbara Ari-Nagy
scéna a kostýmy: Alíz Kovács
Attila Béres vyštudoval v Rumunsku najprv matematiku, neskôr herectvo. V roku 1999 sa presťahoval do Budapešti , kde absolvoval štúdium réžie. Najprv pôsobil ako režisér v maďarskom meste Eger, potom v Národnom divadle v Budapešti a bol tiež hlavným režisérom budapeštianskeho operetného divadla. Od roku 2015 je riaditeľom Národného divadla v Miškovci.
Svoju koncepciu realizuje režisér predovšetkým cez jemne vpracované, vynikajúce herecké výkony. Péter Oszlík, člen súboru DAB Nitra, hosťuje v Komárne už druhýkrát v krátkom čase a opäť dokazuje, že jeho pozvanie bolo výbornou voľbou. Woyzeck v jeho podaní nie je psychicky labilným primitívom, ktorý vraždí v záchvate ošiaľu žiarlivosti. Je to človek hľadajúci svoje miesto v dehumanizovanom, bezohľadnom svete.
Géza Hizsnyan: Woyzeck ako obeť mocenskej mašinérie. In: kød, 4/2023
dramaturgia: Barbara Ari-Nagy
scéna a kostýmy: Alíz Kovács
Attila Béres vyštudoval v Rumunsku najprv matematiku, neskôr herectvo. V roku 1999 sa presťahoval do Budapešti , kde absolvoval štúdium réžie. Najprv pôsobil ako režisér v maďarskom meste Eger, potom v Národnom divadle v Budapešti a bol tiež hlavným režisérom budapeštianskeho operetného divadla. Od roku 2015 je riaditeľom Národného divadla v Miškovci.