Mozaika stredoeurópskej spoločnosti. Súčasný poľský dramatik Paweł Demirski v jednotlivých čriepkoch analyzuje komplexy, predsudky a tabu spojené s vnímaním sexuality a rodu. Vtipne a brutálne zároveň. Životy jednotlivcov sledujeme na pozadí pokrivených naratívov z prostredia politiky, náboženstva, vzdelávacieho systému a show-biznisu. V čase opätovných návrhov na sprísnenie interrupcií a parlamentnej neochoty či nemohúcnosti prijať právne rámce pre LGBTI+ ľudí sa pýtame: dokážeme byť vnútorne slobodní a dopriať slobodu iným?
V inscenácii účinkuje celý 3. ročník Katedry herectva Fakulty dramatických umení AU v Banskej Bystrici.
Peter Galdík vyštudoval divadelnú dramaturgiu na VŠMU v Bratislave. Je interným dramaturgom Bratislavského bábkového divadla, spoluzakladateľ divadelnej platformy Uhol_92, pod hlavičkou ktorej režíroval viaceré inscenácie. V súčasnosti pôsobí ako doktorand na Akadémii umení v Banskej Bystrici. Venuje sa prekladom z poľského jazyka.
preklad, úprava: Peter Galdík
scénografická spolupráca: Alžbeta Vrzgulová, Alžbeta Kutliaková, Ján Tereba
pedagogické vedenie: František Výrostko
Komorná inscenácia o traume, ktorá nás dokáže prenasledovať celý život. Neľahký osud jednej rodiny, na pozadí ktorého sa odohrávajú udalosti 20. storočia. Čo všetko je človek ochotný obetovať pre hudbu? Jedno storočie. Jedna rodina. Jeden klavír. Hudba je večná.
V inscenácii účinkujú poslucháči 3. ročníka Katedry herectva Fakulty dramatických umení AU v Banskej Bystrici.
Tereza Farkašová je študentkou Akadémie umení v Banskej Bystrici v odbore divadelná réžia, dramaturgia a teatrológia. Okrem svojej bakalárskej réžie hry La Musica sa tohto roku dramaturgicky podieľala na inscenáciách Anna Karenina, Kopačky a Médeia v réžii študentov Akadémie umení.
úprava: Tereza Farkašová
dramaturgia: Lukáš Lipčák
scénografia: Jaroslav Daubrava
Hrubé čiary ako medzníky medzi našou minulosťou a prítomnosťou. Hrubé čiary, ktoré sme prekročili, chceli prekročiť alebo sa báli prekročiť. Hrubé čiary, ktoré sme si v sebe vytvorili sami alebo ich do nás vpísalo naše okolie, spoločnosť, rodina a vzťahy. Hrubé čiary, ktoré nás rozdeľujú i spájajú. Hrubé čiary ako naše v hranice a jazvy. Hrubé čiary ako tabu.
Účinkuje celý 4. ročník (resp. 1. ročník magisterského stupňa) Katedry herectva Fakulty dramatických umení AU v Banskej Bystrici.
Peter Palik vyštudoval bábkarskú réžiu a dramaturgiu na VŠMU, pôsobil ako dramaturg v Bábkovom divadle Žilina a interný režisér v Spišskom divadle. Spolupracuje s divadlami v Čechách, Poľsku, Nemecku aj Maďarsku. Je tiež autorom a režisérom rozhlasových hier, venuje sa predovšetkým tvorbe pre deti a mládež. Pôsobí aj ako pedagóg na Katedre bábkarskej tvorby Divadelnej fakulty VŠMU v Bratislave. Od roku 2020 je umeleckým šéfom Divadla J. G. Tajovského v Zvolene.
scénografia: Peter Palik
pohybová spolupráca: Soňa Kočanová
pedagogické vedenie: Richard Sanitra
produkcia: Zuzana Budinská