PREDSTAVENIE JE Z TECHNICKÝCH PRÍČIN ZRUŠENÉ!
Inscenácia poslucháčov katedry bábkarskej tvorby podľa románu Denisy Fulmekovej o osude prvej ženy, ktorú v Prešporku obvinili z čarodejníctva. Agathu Toot Borlobashin označili za „bosorku“ v roku 1602, následne ju upálili. Viac ako 400-ročný príbeh je až mrazivo aktuálny. Do akej miery si dokážeme uvedomiť silu slova?
Jakub Matejčík je divadelný režisér a herec. Počas štúdia bábkarskej réžie a dramaturgie na VŠMU získal ocenenie Bábkarské dosky v kategórii Objav sezóny. Jeho inscenácia Baby & the BEASTS reprezentovala tvorbu VŠMU na festivaloch doma i v zahraničí. Je spoluzakladateľom divadla Šerosvit, ktoré využíva prieniky medzi činohrou, bábkarskými postupmi a fyzickým divadlom.
dramaturgia: Markéta Bocková
scéna, kostýmy, bábky, svetelný dizajn: Zuzana Slivková
produkcia: Francesca Balej, Karolína Kováčová
odborná konzultácia: PhDr. Tünde Lengyelová, CSc.
Postava spasiteľa a postava zradcu. Sú si možno podobnejší, ako sa zdá. Stalo by sa bez Judášovho bozku kresťanstvo jedným z najväčších svetových náboženstiev?
Monodráma o mužovi, ktorého meno je symbolom zrady.
Ctibor Němec študuje divadelnú réžiu na Katedre réžie a dramaturgie VŠMU v ročníku profesora Romana Poláka. V minulosti spolupracoval ako asistent réžie s Divadlom Husa na provázku, s Divadlom Petra Bezruče a s Divadlom Polárka. Judáš je jeho prvá samostatná réžia uvedená pod hlavičkou Divadla Lab (VŠMU) v roku 2023.
dramaturgia: Roberta Chrťanská
scéna, kostýmy, svetelný dizajn: Daniela Mesárošová
produkcia: Zora Bezáková, Júlia Mattonová
„Keďže nemôžeme zmeniť realitu, musíme zmeniť oči, ktoré sa na ňu pozerajú.“ Nikos Kazantzakis
Ježiš zišiel z kríža a vzal si Máriu Magdalénu. Ježiš zišiel z kríža a poďakoval Judášovi, že ho zradil. Ježiš zišiel z kríža a uveril v Boha. Ježiš zišiel z kríža a nič sa nestalo.
Nekonečná vojna medzi duchom a telom sa spája v duši, ktorá je bojiskom, kde sa tieto dve vojská stretajú. Nikos Kazantzakis v románe Posledné pokušenie Krista nachádza pochybnosti spasiteľa na ceste za jeho poslaním. Čo by sa stalo, ak by sme najdôležitejšiemu biblickému príbehu dali ľudskú tvár?
Matej Trnovec je divadelný režisér v poslednom magisterskom ročníku na VŠMU v Bratislave. V roku 2017 založil nezávislé Divadlo Populus, V Divadle Lab vytvoril s dramaturgičkou Veronikou Briestenskou triptych Hľadania spasiteľa pre 21. storočie, ktorý zahŕňa tituly: Spider/man, Rosemary a Posledné pokušenie Krista. Vytvoril aj autorský, experimentálny projekt AZUL v Štúdiu 12. Venuje sa písaniu poézie a dramatických textov.
preklad: Božena Protopapasová, Jana Renée Friesová
úprava: Matej Trnovec, Veronika Briestenská
dramaturgia: Veronika Briestenská
scéna: Matúš Ďuraň
kostýmy: Dominika Katonová
svetelný dizajn: Michaela Pavelková
hudba: Juraj Bolf, Tomáš Urík
produkcia: Simona Megová, Karolína Kováčová
interná kritika: Filip Sojka